Jean Alesi nagy kalandja
2012. május 21. írta: USAracing

Jean Alesi nagy kalandja

 Az elmúlt vasárnap megtartott Bump Day végeztével kialakult az idei Indianapolis 500 végleges rajtsorrendje, s ami a legfontosabb a teljes, hagyományoknak megfelelő 33 autós mezőnnyel. Nagy fegyvertény ez az elmúlt hónapok kusza pletykáit követően, hiszen még áprilisban is arról szóltak a hírek, hogy 64 év után megtörténik az a csúfság, hogy a tradicionális létszám alatt lesz az indulók száma köszönhetően többek között a rendelkezésre álló motorok mennyisége miatt.

Nos, szerencsére a viharfelhő elvonult, és bár május 20-án az elmúlt évek legsimább Bump Day-ét láthattuk, örömre ad okot, hogy mind a 11 sor teljes lesz a Brickyardon.

 

Külön említést érdemel az az ember, aki körül a legtöbb találgatás született, hogy na vajon indul-e, visszalép-e, mégis indul… A végtelenítettnek tűnő hercehurca közepette sokan egy lyukas garast sem adtak volna azért, hogy látják még Jean Alesit a Speedwayen tűzálló overálba öltözve.

11.JPG

A 47 esztendős olasz származású francia versenyző korábban 13 évet húzott le a Forma-1-ben, 1991 és ’95 között egy Ferrari volánja mögött rótta a köröket, ami nem kis dolognak számít F1-es körökben, hiszen kimondva-kimondatlanul is, de szinte minden versenyző szerint óriási presztizs, ha valaki magára öltheti a vörös overált. Több, mint egy évtizedes királykategóriás pályafutása során  mindössze egyszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára, 1995-ben Kanadában, azonban ennek ellenére is máig nagy népszerűségnek örvend. 2002-ben a DTM-be igazolt, ahol egészen 2006-ig versenyzett, ez idő alatt négy győzelmet szerezve. 2008-ban a Speedcar Series-ben próbált szerencsét, ahol kétszer diadalmaskodott. Később a Lotus nagykövetévé választották, s ennek az együttműködésnek köszönhető, hogy idén, 2012-ben szerencsét próbál az Indianapolis 500-on. Az ötlet meglehetősen nehezen jutott el a megvalósítás szakaszába, hiszen számos akadály gördült a szimpatikus francia útjába. Az első hírek szerint az IndyCarból idén év elején kivonult Newman/Haas Racing állt volna újra össze az Indy 500 erejéig, majd a HVM Racingről szólt a fáma, mint lehetséges csapata, azonban ez a terv is kútba esett. Sokáig csak az az egy dolog volt biztos, hogy Lotus motorral indul, ami még tovább nehezítette a dolgot, lévén az eredetileg ezzel az erőforrással induló csapatok is fejvesztve próbáltak megmozgatni minden követ a mielőbbi motorszállító-váltás kapcsán, ráadásul az idő vészesen fogyott. Mígnem az utolsó utáni pillanatban jött a hír, hogy sikerült megegyezni az IndyCar elsőszámú nevelőszériájában, a Firestone Indy Lightsban szereplő Fan Force United csapattal, hogy lépjenek feljebb egy kategóriát az idei 500 idejére, s tegyenek egy autót a veterán, de az Indyben abszolút kezdőnek számító Alesi alá. 

111.jpg

Alesivel, aki utoljára 2001-ben vezetett open-wheel autót, oválon pedig életében először indul végül teljes lett a mezőny, sikerrel teljesítette a Rookie Orientation Program mindhárom fázisát, amely feltétele a kvalifikáción való indulásnak, s a 33. helyről várhatja a május 27-én esedékes 96. Indianapolis 500-at. A másik Lotusos alakulattal, a HVM Racinggel és azok versenyzőjével, Simona de Silvestroval együtt a Fan Force United nem ment értékelhető köröket a Pole Dayen, mivel az erőforrás okozta lassúságuk tudatában semmi esélyt nem láttak arra, hogy a legjobb 24 közé kerülhessenek, így a vasárnapi Bump Dayen tették meg első kísérletüket a rajtpozíció megszerzésére. Alesi 210.094 mph-s, négykörös átlagsebességével az 1997 óta leglassabb kvalifikációs sebességgel várhatja a versenyt. Maga a francia is aggodalmának adott hangot, hogy nem érzi magát teljes biztonságban egy, a mezőnynél jóval lassabb autóban, különösen amikor a gyorsabb autók előzik őt – csak összehasonlításképpen a pole pozícióból induló Ryan Briscoe sebessége 226.484 mph. Ugyanakkor Alesi hozzátette, hogy rendkívül élvezi amit most csinál és úgy érzi, hogy itt egy hét alatt többet tanult, mint a teljes Forma-1-es pályafutása alatt együttvéve.

 

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });