Rubens Barrichello második karrierje
2012. június 08. írta: USAracing

Rubens Barrichello második karrierje

Költői kérdés következik: ki az az egykori Forma 1-es versenyző, aki 19 évnyi pályafutása során 322 futamon vett részt, 68 alkalommal locsolhatta a pódiumról a pezsgőt, 11-szer látta meg elsőként a kockás zászlót és kétszer (2002, 2004) a világbajnoki összetett második helyen fejezte be a szezont, idén pedig az IndyCar sorozatban bontogatja szárnyait. Ha még ezen információk után sem tudja valaki, hogy kiről is van szó, akkor annak mindössze egy magyarázata lehet: az illető most jött a Marsról. 

159643.JPG

Rubens Barrichello ugyanis –annak ellenére, hogy nem sikerült a Forma 1-ben világbajnoki címet szereznie - minden kétséget kizáróan a világ egyik legismertebb, legnépszerűbb autóversenyzője, akinek az Egyesült Államokban is sokan szurkolnak évek hosszú sora óta, ami azért –tekintve, hogy az USA nem igazán rajong Bernie cirkuszáért – nem kis szó. A tavalyi év végén egymagában több követője volt Twitteren a brazilnak, mint az összes többi, csiripelős azonosítóval rendelkező F1-es pilótának együttvéve és miután kiderült, hogy nem sikerült a 2012-es szezonra, - amelyik a Forma 1-ben eltöltött, zsinórban 20. szezonja lett volna; ezt a rekordot sem fogják egyhamar megdönteni – csapatot találnia szurkolótábora egy emberként keseredett el, mondván, kész, vége, ennyi volt.

Azonban Rubensnek esze ágában nem volt szögre akasztani a sisakját és elkezdeni a boldog nyugdíjaséveket, melyeket nem kevés rosszmájú, az F1-ben a tini vonalat preferáló kommentelő és fórumozó ajánlott számára. Mert 40 év ide, 40 év oda, úgy vélte, hogy még van keresnivalója a versenypályákon és ahelyett, hogy a helyi Sao Paulo-i SZTK-ban ücsörögve várna a vadonatúj műfogsor protézisére, inkább elrepült január végén Sebringbe, hogy tesztelhesse a KV Racing Technology DW12-esét. A teszt pedig olyan jól sikerült, hogy egy újabb követte februárban az Infineon Racewayen. Természetesen a ködösítés továbbra is ment. Barátunk nem egyszer lenyilatkozta, hogy ez csupán egy szivesség, melyet a KV egyik versenyzőjének és országos cimborájának, Tony Kanaan kedvéért tesz, s az egész tesztelősdi nem másért van, mint hogy segítse fejleszteni az új Dallara beállításait.

asea.jpg

Persze a komplett média, a szurkolók, még a sarki boltos néni is tudta, hogy ez csak a kötelező PR szöveg. Ahogy telt-múlt az idő, maga Rubens sem zárt ki egy esetleges tengerentúli átigazolást, azonban többször kifejtette, hogy tulajdonképpen a felesége, Silvana aggodalmaskodása miatt nem döntött még mindig, az asszonyka ugyanis rettenetesen féltette az urát az oválpályás versenyektől. Ekkor olyan hírek is szárnyra kaptak, miszerint Barrichello csak az utcai/épített pályákon indul, azonban március 1-én végre megtört a jég. Hivatalosan is bejelentették azt amit, akkorra már mindenki sejtett: Rubens fogja vezetni a KV Racing Technology #8-as számú autóját, Kanaan-nel és EJ Viso-val egy csapatban.

Ekkor persze a Forma-1-et fotelből nagyon értő és átlátó, az IndyCart pedig néhány youtube videó alapján megszakértő megmondóember is feltűnt internet-szerte, akik nem kevesebbet állítottak, mint hogy Barrichello szénné fogja alázni a mezőnyt, minden futamon behúzza a pole-leggyorsabb kör-győzelem mesterhármast, azzal a felettébb meggyőző indokkal, hogy „há’ mer’ ő a királykategóriábó’ gyütt”.

A szezonnyitó futamon St. Petersburgben a tizenhetedik helyen ért célba, a következő versenyen, Alabamában azonban már a nyolcadik helynek örülhetett. Ezután afféle szépen megkomponált sormintaként – bár gyanítom fordított sorrendnek jobban örült volna – Long Beach-en kilencedik, hazai pályán, Sao Pauloban tizedik, élete első oválversenyén, az Indianapolis 500-on pedig a tizenegyedik helyet szerezte meg. Ezzel ő lett a verseny legjobb újonca és összesen 356.080 dollárt keresett valamint saját bevallása szerint beleszerelmesedett az oválokba. Indianapolisban, már a minden újonc számára kötelezően előírt Rookie Orientation Program alatt nem győzött lelkendezni, hogy mennyire élvezi a vezetést ezen a pályán, mennyiben másabb, mint amiken eddigi pályafutása alatt ment és Forma-1 ide, vagy oda, rájött, hogy ebben a világban teljesen kezdőnek számít. Elmondta, ő is beleesett abba a hibába amikor televízión keresztül nézte a versenyt, hogy csak legyintett: „áh, négy kanyar az egész”, azonban miután maga is megtett néhány kört rá kellett döbbennie, hogy ez a négy kanyar a legnehezebb mind közül, amikkel eddig dolga volt.

rubens-barrichello-heading-to-the-pit-lane-after-a-few-practice-laps_gallery_image_large.jpg

Lelkesen tanult a május hónap folyamán, meghallgatta a tanácsokat és végül a tizedik helyre kvalifikálta magát a világ leghíresebb versenyén, az Indianapolis 500-on és remek versenyzéssel végül a tizenegyedik helyen intették le. Ennek az eredménynek a láttán még a legkritikusabb szemlélők is elismerően bólintottak, Rubens pedig ha lehet még szélesebb mosollyal ölelte keblére az Indianapolis Motor Speedwayt.

Remélhetőleg az újabb akadályokat is sikerrel veszi mind' a versenypályán, mind' a szurkolók körében, hiszen népszerűségi indexe folyamatosan nő és nő. Nem hiába várták őt sokan, mint az IndyCar nagy "megmentőjét", aki be tudja foltozni az űrt, amit Danica Patrick távozása keltett a szériában. Az azonban már most bebizonyosodott, hogy bár a brazil versenyző nemzetközi sztár, de inkább hasonlít a szomszéd srácra, mintsem egy megközelíthetetlen hősre. Sok sikert neki!

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });