Hová megy és mikor az IndyCar Kína helyett?
2012. június 14. írta: USAracing

Hová megy és mikor az IndyCar Kína helyett?

 

A tegnapi napon történt bejelentést követően, miszerint elmarad az augusztus 19-ére tervezett kínai IndyCar futam azonnal megkezdődtek a találgatások a lehetséges pótverseny helyszínét illetően. Logikus, álomszerű és egészen vad ötletek láttak napvilágot a rajongók részéről. Sokan szeretnék, ha Road Americán rendeznék meg augusztusban, az American Le Mans Series szériával közös hétvégén, mások a Texas Motor Speedway mellett kampányolnak, míg sokan saját országukat nevezték meg. Különösképpen néhány orosz rajongó kapálódzott, mondván a Forma-1 csak hitegeti őket, úgyhogy inkább IndyCar futamot akarnak a Kreml körül. Egyikük odáig merészkedett, hogy magát Vladimir Putint nevezte meg, mint lehetséges Grand Marshalt (itt halkan jegyezném meg, hogy remélem azért az amerikai himnusz előadását nem az Eurovíziós Dalfesztiválon feltűnt Buranovszkije babuskira bíznák). Persze felröppentek a szokásos helyszínek is mint például Elkhart Lake , Laguna Seca vagy éppen Pocono, míg az idén ülés nélkül maradt, ámde rendkívül aktív közösségi média életet élő Pippa Mann egyenesen az Indianapolis Motor Speedwayre vinné a versenyt, de nem az oválra, hanem a Forma-1 számára épített technikás aszfaltcsíkra.

12.jpg

Nos, úgy tűnik azok örülhetnek, akiknek a múlt hétvégi, fantasztikus izgalmakat tartogató verseny helyszínéül szolgáló Texas Motor Speedway-ért dobog a szívük, hiszen az eddigi információk alapján a Fort Worth-i pálya számára áll leginkább a zászló. A 1,5 mérföldes oválon rendezett Firestone 550 ugynais amilyen döcögősen indult, olyan orbitális futamot produkált, mely előtt még a legelvakultabb, mostani IndyCar versenyzésre kígyót-békát kiabáló szemellenzősök is elismerően megemelték kalapjukat. A bibi azonban ott van, hogy a TMS-nek még élő szerződése sincs a sorozattal az elkövetkezendő évre, nemhogy hirtelenjében plusz egy versenyhétvégét bonyolítsanak le idén, ráadásul financiális problémák is felütötték a fejüket. Az amerikai média persze azonnal, már a kínai versenyről szóló végleges, visszavonhatatlan döntés után rárepült a pálya elnökére, Eddie Gossage-ra, aki rendkívül diplomatikus módon pusztán annyit mondott, hogy beszéltek már a lehetséges helyettesítésről, de túl korai még erről bármi konkrétumot mondani. Jól értesültek azt is tudni vélik, hogy a tervezett fontanai szezonzárót követően, október 7-én rendeznék meg a versenyt, aminek az Auto Club Speedway elnöke, Gillian Zucker természetesen nem örül. Zucker elmondta, hogy tisztában vannak vele, ebben a kérdésben nem pusztán Randy Bernard szava dönt, de ők azért bíznak benne, hogy sikerül megoldani a kieső verseny pótlását a tervezett naptáron belül.

 

Várjuk ki a végét.

 

Ja, még valami: önző dög leszek, de remélem, hogy az októberi időpont fog megvalósulni, azzal is hosszabb lenne ez a szezon, nem beszélve arról, hogy ha a múlt szombatihoz képest csak fele annyira fordulatos futamot tudnának rittyenteni Texasban, oválpályán, ami némiképp jobban passzol a régi amerikai open-wheel szellemiséghez, mint ez a rengeteg mai utcai/épített pályás körözgetés. Zucker pedig majd megoldja valahogy, és remélhetőleg a rajongók sem fogják tömegével visszaváltani a jegyeket, ha nem a szezonzárót nézhetik meg Fontanaban.

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });