Helló, Milwaukee!
2012. június 15. írta: USAracing

Helló, Milwaukee!

Miközben az IndyCar mezőnyét és a rajongókat továbbra is az a kérdés tartja lázban, hogy vajon melyik pályán tudják megoldani a sörbe fulladt kínai verseny helyettesítését, addig a sorozat szépen csendben megérkezett a Milwaukee Mile-ra, ahol az idei év nyolcadik futamát rendezik magyar idő szerint szombaton este. Ezen a pályán a DW12 ismét vizsgabizottság elé járul, hiszen az új autó most először indul éles bevetésre rövid oválon.

04.JPG

A komoly történelmi háttérrel rendelkező egy mérföld hosszúságú pálya szereplése sokáig kérdéses volt a súlyos anyagi problémák miatt, azonban hála az Andretti Sports Marketing törekvéseinek - miszerint minél több nehéz napokat élő pályát/versenyt szeretnének visszahozni vagy éppen megtartani a motorsport térképén – a mezőny idén is száguldozhat rajta és reményeik szerint valóban egy ünnepélyt rendezhetnek a városban, ahogyan azt a futam hivatalos elnevezése –Milwaukee IndyFest – is sugallja.

Mit is kell tudni a Milwaukee Mile a világ legöregebb versenypályája, több, mint százéves múltra tekint vissza. Kapuit 1903-ban nyitotta meg a nagyközönség előtt, azóta számtalan sikertörténet és legenda születése felett bábáskodott. Csak hogy egyet említsek; ezen az aszfaltcsíkon történt meg a világ első – és mindmáig egyetlen -, úgynevezett családi dobogója, mégpedig az 1991-es Miller Genuine Draft 200-on, mikor is Michael Andretti nyert, John Andretti lett a második, míg Mario Andretti a harmadik helyet szerezte meg. Ráadásul a mezőnyben még ott volt egy negyedik Andretti is, Jeff, aki a tizenegyedik lett. Nem valószínű, hogy ezt a közeljövőben valakik meg tudják ismételni.

125.jpg

A világgazdasági válság azonban nem kerülte a sokak által csak „The Mile”-ként emlegetett versenypályát, ebből kifolyólag 2010-ben nem kapott helyet sem a NASCAR, sem pedig az IndyCar versenynaptárában.

A NASCAR két alsóbb szériája, a Nationwide és a Truck Series nem tért vissza a következő évben, ők inkább a Milwaukee-tól alig egy órányira fekvő Road Americán rendeztek versenyt, az IndyCar mezőnye azonban fantasztikus futamot produkált 2011-ben, melyet Dario Franchitti nyert meg Graham Rahal és Oriol Servia előtt.

A 2012-es viadal is meglehetősen izgalmasnak ígérkezik, elég, ha csak azt nézzük, hogy hat versenyző büntetéssel vág neki a hétvégének. Mike Conway, Josef Newgarden és Takuma Sato mellett a texasi győztes Justin Wilson, valamint a bajnoki pontverseny első két helyezettje Will Power és Scott Dixon is a kvalifikáción elért helyezésükhöz képest tíz hellyel hátrébbról fogja megkezdeni a 225 körös versenyt motorcsere miatt.

A mezőny pedig lelkes, mint kisgyerekek a cukorkás bódénál. Egyöntetű vélemény, hogy a Mile-nak egyszerűen benne KELL lennie az IndyCar versenynaptárában, hiszen ahogyan az Andretti Autosport versenyzője, Ryan Hunter-Reay fogalmazott, a pálya és a széria kéz a kézben járnak, szerves részei egymásnak, míg Dario Franchitti köszönetet mondott Michael Andrettinek és az Andretti Sports Managementnek, hogy tető alá tudták hozni a Milwaukee IndyFestet.

Az Andretti klán legfiatalabb tagja, Marco pedig egyszerűen nyerni akar, ami stilszerű is lenne a számára, lévén a vezetékneve és a pálya – a fentebb leírtak alapján - lassacskán már-már olyan szoros szimbiózisban élnek egymással, mint Elvis Presley Las Vegasszal. Különösképpen, hogy az Egyesült Államokban a hétvégén ünneplik az apák napját, egy esetleges Marco győzelem közel akkora durranás lenne ezen a vasárnapon, mintha mondjuk Dale Earnhardt Jr. húzná be aznap Michigant a Sprint Cupban.

Szóval én azt mondom, jó lesz ez. Mármint a verseny. Kvalifikáció magyar idő szerint ma este 11-kor, futam holnap este 19:00-kor. Én pedig azt hiszem rekordot döntöttem, mert nem hiszem, hogy egy A4-es oldalnyi szövegben valaki nálam többször írta le, hogy ’Andretti’. Na tessék, megint, a francba….

 

 

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });