Szubjektív értékelés félidőben - part 1
2012. június 23. írta: USAracing

Szubjektív értékelés félidőben - part 1

Elérkeztünk a félidőhöz, nyolc futam már lement és még nyolc van hátra. Ilyenkor mindenféle statisztikákat, értékeléseket, összefüggéseket, végső következtetéseket szokás írni, úgymond jól megmondani a tutit, hogy a szerző szerint ki érdemel vállveregetést és ki egy gumicsizmát a hátsó felébe.

he.jpg

Én nem szeretek értékelni. Kiváltképpen most, ebben a szezonban nem, mert ha teszem azt x versenyző/csapat a tabellán elfoglalt helye alapján nulla pontot érdemelne, attól még lehet, hogy másik oldalról közelítve már a maximumot. Vegyük például a HVM Racinget. Egyautós csapat, jelentős lemaradásban a mezőnytől, előfordult, hogy fekete zászlóval kellett őket kiinteni, mert veszélyes lassúnak bizonyultak a pályán. Ugyanakkor minden tiszteletet megérdemelnek, hogy a botrányosan alulteljesítő Lotus motoros autók utolsó megmaradt egyedeként hősiesen állják a sarat és sárdobálás helyett sokszor inkább a humoros oldalról közelítik meg meglehetősen szomorú, nem megérdemelt pozíciójukat az összetettben. Ha csak a száraz statisztikát nézem, akkor egy tízes skálán úgy három pontos adnék nekik, ha viszont a kitartást, küzdőszellemet és morális értékeket, akkor már kilencet. Akkor számoljak átlagot, s adjak nekik hat pontot? Áh, nem. Meg különben is, most mindenki értékel mindenkit, mindenféle szempontok alapján, úgyhogy én úgy döntöttem, top 5-ös listák alapján vázolom fel, hogy én hogy látom a 2012-es IndyCar szezon első felét. Teljesen, a végletekig szubjektívan.

 

A legjobb verseny:

1. Texas – Régimódi, klasszikus, minden mozzanatában izgalmas futam. Új oválgyőztes Justin Wilson személyében egy feledhetetlen befutót követően.

2. Indianapolis – Hát kell ezt magyarázni? A 96. Indianapolis 500 amilyen nehézkesen, szürke felhők árnyékában indult, mennyit izgultunk, hogy csak a 33 fős mezőny legyen meg, erre az utóbbi idők egyik legjobb 500-át láthattuk. És Takuma Sato majdnem nyert.

3. Barber – Még hogy itt nem lehet jó futamot rendezni …. Ha!

4. Milwaukee – Fantasztikus verseny a Mile-on, ahol végre az idei szezon első amerikai győztesét ünnepelhettük Ryan Hunter-Reay személyében. Nagyszerű ajándék volt ez csapatának, az Andretti Autosportnak, akik –egészen pontosan Michael Andretti – nélkül az egész verseny nem jöhetett volna létre.

5. São Paulo – A meglehetősen akciódúsra sikerült brazil verseny nem csak számos izgalmat tartogatott, de közvetítés terén is megmutatta, hogyan is kellene ezt csinálni.

 hi.jpg

A legmeggyőzőbb versenyzők:

1. James Hinchcliffe – „Manica” és szembántóan zöld GoDaddy autója gyorsan befogta a kétkedők száját és bár a szezon első nyolc versenyén nem sikerült győzelmet szereznie, azonban ott van a második helyen összetettben, köszönhetően konsatns jó szereplésének, s ha nem számolom a komikusan kaotikus detroiti versenyt, normál körülmények között a legrosszabb eredmény, amit idén elért a hatodik hely. Szép munka, Polgármester Úr!

2. Will Power – Alias az utcai versenyek királya. Az idei szezonban három pole-t és három győzelmet szerzett, s azt lehet mondani, hogy oválon is egyre ügyesebb. Mi lesz itt, ha egy napon tényleg teljesen ráérez az oválpályák ízére?

3. Dario Franchitti – Döcögősen indult a szezonja a négyszeres IndyCar bajnoknak, eredményeit nézve az első néhány futam után sokan elkönyvelték, hogy ez nem a skót éve lesz, azonban május utolsó hétvégéjén megmutatta, hogy akármilyennek is tűnik a helyzet vele mindig kell számolni. Begyűjtötte harmadik Indianapolis 500 győzelmét és ezzel egy újabb lépést afelé, hogy visszavonhatatlanul legenda váljon belőle.

4. Ryan Hunter-Reay – A legjobb amerikai, jelenleg negyedik az összetettben. Idén négyszer ért el dobogós eredményt, Milwaukee-t megnyerte.

5. Rubens Barrichello – Istenem, mennyit húztam a szám, mikor kiderült, hogy átjön az IndyCarba. Most azonban azt mondom, örülök, hogy itt van. Jó látni szinte gyermekiesen izgatott hozzáállását az új kihívásokhoz. És ami a legszebb, hogy bevallottan tanulni akar, hiszen –mint oly’ sokszor elmondta- ez a széria minden tekintetben másabb és sok szempontból jóval nehezebb, mint a Forma-1. Mindemellett jelenleg tizenhatodik az összetettben és ő lett az Indy 500 legjobb újonca.

Folytatása következik a legemlékezetesebb pillanatokkal…

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });