Dráma. Dráma! DRÁMA!!!
2012. június 25. írta: USAracing

Dráma. Dráma! DRÁMA!!!

Ugye az megvan, hogy azt mondtam, Texasban akkora versenyt futottak, amekkorát egyhamar nem fognak tudni túlszárnyalni? Nos, az a helyzet, hogy tévedtem, Fenti eszmefuttatásom úgy, ahogy van semmisnek kell tekinteni, el kell felejteni. Ugyanis szombat este – magyar idő szerint vasárnap hajnalban – akkora őrületet rendezett a kukoricaföldön az IndyCar mezőnye, hogy szem nem maradt szárazon.

Eleinte úgy tűnt, megint közbeszól az égi áldás, azonban megúsztuk egy röpke félórás csúszással, majd a kötelező körök után (himnusz, parancs stb.) a mezőny elindult a felvezető körökre. Ez egy általában meglehetősen unalmas periódusa a versenyeknek, egymás után vonatozó, gumimelegítő-kacsázó autók mennek körbe-körbe a pace car körül várva az áhított zöld zászló lengetésére. Most azonban a dráma már azelőtt megkezdődött, hogy maga a futam megkezdődött volna. A pole-pozíciót a heat versenyen viszonylag könnyedén megszerző négyszeres bajnok, háromszoros Indianapolis 500 győztes Franchitti lelkesen haladt a felvezető autó mögött, mikor egyik pillanatról a másikra Ganassijában olyan festőien tökéletes füstfelhőt kezdett önteni magából a Honda erőforrás, melyet simán be lehetne rakni a motorelfüstölések nagykönyvébe illusztrációnak. A korábbi kétszeres iowai győztes skót versenyző később elmondta, hogy valami furcsa zajt hallott az esetet megelőzően, majd egyszer csak megtörtént a baj. Természetesen borzalmas csalódottságának is hangot adott, bár nem is kellett volna mondania semmit arról, hogy mit érez, hiszen lógó orra mindent elárult az interjú alatt.
A meglehetősen szerencsétlen momentum miatt így a Team Penske-s Helio Castroneves léphetett elsőként a gázpedálra, mögötte az Andretti Autosport kétharmada, Marco Andretti és James Hinchcliffe következett. Az első éles incidensre a 67. körig kellett várni, amikor Will Power és EJ Viso ütközött, melyet követően a venezuelai nyíltan ausztrál bajtársa tudtára hozta, hogy tulajdonképpen mit is gondol annak értelmi képességeiről. A helyében én inkább meghúztam volna magam, de nagyon, lévén mennyi minden van már a rovásán az elmúlt szezonokat tekintve.
 
Az események pörögtek tovább. A balesetet követő pitkiállások során szintén egy látványos, ugyanakkor kicsit ijesztő momentumnak is szemtanúi lehettünk, amikor Oriol Servia autójának dizájnját néhány egészen csinos kis lángcsóva dobta fel pár pillanatra.
 
 
 
A 178. körben Ryan Briscoe paszírozódott fel a falra a Sarah Fisher Hartman Racing továbbra is nagyon lelkes újonca, Josef Newgarden révén. Itt meg kell jegyeznem, hogy kissé vérzik a szívem az SFHR-ért, hiszen a csapatfőnök asszony, Ms. Fisher konkrétan a belét kidolgozza non-stop, hogy alakulata minél biztosabban vethesse meg hosszútávon a lábát az IndyCarban, s megannyi nehézséget követően sem adja fel, ezért példamutató a hozzáállásért pedig óriási tisztelet övezi a pitben. A semmiből építette fel férjével együtt csapatát, s a nehéz munkának eredményeképpen tavaly Kentuckyban ő lett a széria első női futamgyőztes csapatfőnöke Ed Carpenter győzelme révén. Eleinte úgy tűnt, hogy Newgardennel, azaz a 2011-es Indy Lights bajnokkal nagyot húztak. Bajnoki címért való harcot senki nem várt tőlük természetesen, de a jelenlegi állásnál azért némiképp jobbra számított a nagyérdemű. Josef jelenleg 23. az összetettben, csak a Lotusszal gyengélkedő Simona de Silvestrot és a Dragon Racing két versenyzőjét, Katherine Legge-et és Sebastien Bourdais-t előzi meg a teljes szezonos pilóták közül. Ámbár ez sem igazán helytálló most, hogy a Dragon az Indianapolis 500 óta vetésforgóban versenyzik a Chevrolet motorok száma körüli bizonytalanság miatt (ők is szezon közben váltottak Lotusra, akárcsak a BHA és a DRR), Detroitban a négyszeres Champ Car bajnok francia, míg a Super Saturday három oválversenyén Legge vezetett.
Na de térjünk vissza a versenyhez.
A nap szerencsétlene/lúzere/stb. nem éppen megtisztelő címet nálam egyértelműen James Jakes nyeri. Csóri angol gyerek egy verseny alatt két büntetést is begyűjtött, az egyiket a pitben érvényes sebességlimit átlépése miatt kapta áthajtásos büntetés formájában, a másikat –stop and go 40 mp – pedig mert olyannyira igyekezett letölteni az előzőt, hogy sebtében megelőzte a pace cart. Ami nem valami dicséretes dolog.
Ekkor James Hinchcliffe volt a legjobb pozícióban, lévén a bajnokságban előtte álló Power kiesése révén nagy lehetőség birtokában folytatta a körözést, egészen a 197. körig, amikor is a hideg gumiknak is köszönhetően a falnak csapódott. Ez a baleset elég volt ahhoz, hogy az összetettben a második helyről visszacsússzon az ötödik helyre és még a „Super Saturday koronázatlan királya” címtől is elbúcsúzhatott.
 
A futam 237. körében minden eddiginél jobban feltámadt az autóversenyző a Milwaukee-i győztes Andretti Autosportos Ryan Hunter-Reayben és csuklóból megelőzte Scott Dixont , akit ezután még a másik talpon maradt AA-s, Marco Andretti (akinek egyébként a beállításait használta RHR….) is megelőzött, így a versenyt vezető új-zélandi egy csapásra a harmadik helyen találta magát.
Úgy tűnt ekkor, hogy vérre menő csata fog kibontakozni a két csapattárs között a győzelemért, azonban az élet közbeszólt és kialakult az a helyzet, amit a világon legjobban utálok versenyek alatt.: pace car mögötti befutó. Az egész futam alatt az autójával küszködő Katherine Legge ugyanis falnak csapódott a 247. körben, így Ryan Hunter-Reay lett a győztes, Marco Andretti a második és Tony Kanaan a harmadik.
A bajnokságban továbbra is Power vezet, a második Ryan Hunter-Reay, míg a harmadik helyen Scott Dixon áll.
 
Hű anyám, de király futam volt!!!
 
Végeredmény:
 
 1. Ryan Hunter-Reay      Andretti DW12-Chevy      1 óra 43 perc 39.3031mp
 2. Marco Andretti        Andretti DW12-Chevy          + 0.1103
 3. Tony Kanaan           KV DW12-Chevy                 + 2.7245
 4. Scott Dixon           Ganassi DW12-Honda           + 3.0075
 5. Simon Pagenaud        Schmidt DW12-Honda            + 3.8468
 6. Helio Castroneves     Penske DW12-Chevy            + 5.3061
 7. Rubens Barrichello    KV DW12-Chevy                + 5.9890
 8. Ed Carpenter          Carpenter DW12-Chevy          + 6.9856
 9. Graham Rahal          Ganassi DW12-Honda           + 7.1607
10. Justin Wilson         Coyne DW12-Honda              + 1 kör
11. Charlie Kimball       Ganassi DW12-Honda             + 2 kör
12. Takuma Sato           Rahal DW12-Honda             + 3 kör
13. James Jakes           Coyne DW12-Honda             + 5 kör
14. Simona de Silvestro   HVM DW12-Lotus               + 6 kör

 

Kiesettek:

     Katherine Legge       Dragon DW12-Chevy               243 kör
     Alex Tagliani         Herta DW12-Honda                207 kör
     James Hinchcliffe     Andretti DW12-Chevy         195 kör
     Ryan Briscoe          Penske DW12-Chevy                178 kör
     Josef Newgarden       Fisher DW12-Honda                178 kör
     Mike Conway           Foyt DW12-Honda                  123 kör
     Oriol Servia          Panther/DRR DW12-Chevy             98 kör
     JR Hildebrand         Panther DW12-Chevy                 95 kör
     Will Power            Penske DW12-Chevy                  67 kör
     EJ Viso               KV DW12-Chevy                       67 kör
     Dario Franchitti      Ganassi DW12-Honda                  0 kör

 

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });