Visszatér a push to pass
2012. június 28. írta: USAracing

Visszatér a push to pass

Nos hölgyeim és uraim, lányok és fiúk, lehet örülni, tapsikolni, vagy éppen totális közönnyel, maximum némi értetlen szájbiggyesztéssel reagálni a nagy hírre, miszerint visszatér a push to pass, méghozzá az idei IndyCar szezon hátralévő öt utcai/épített pályás versenyére. És hogy mi ebben a pláne? Nos az, hogy nincs benne semmi pláne.

0.JPG

Na de mielőtt még ezt kifejteném egy kicsit bővebben lássuk miről is van szó. A p2p ismerős lehet azok számára, akik figyelemmel kísérték a megboldogult Champ Car World Series-t, sőt, az egyesülés utáni IndyCar is bevetette már a 2009-es Meijer Indy 300-on Kentuckyban. Tulajdonképpen egy előzést segítő rendszerről van szó, amely egy gombnyomásra megemeli a fordulatszámot és növeli a turbófeltöltő töltőnyomását. Itt pedig jön az a pont, amit nem értek. A régi-új rendszerben a turbónyomást lecsökkentik 150 kPa-ra, s mihelyst megnyomják a varázsgombot (szerintem varázsgomba is fogyott amikor ezt kitalálták), hirtelen ez az érték 160 kPa-ra módosul. Magyarán, lefokozzák, hogy aztán megemelhessék? Valaki, aki okosabb nálam és egy ötödikesnél e téren, homályosítson már fel legyen olyan kedves, mert ahány cikket olvasok, annyiféleképpen írják le, nekem pedig lassan már helyet cserélnek a szemgolyóim. Köszönöm.

Tehát ott tartottam, hogy korábban sikerrel alkalmazták a CCWS-ben, akkoriban a p2p plusz ötven lóerőhöz juttatta az autókat és körönként általában 60 mp-ig használhatták. Ismerősen hangzik? Igen, lényegét tekintve hajaz a Forma 1-es KERS-re, bár az, mint a neve is mutatja egy Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer, és nem, az amerikaiak nem tőlük lopták az ötletet. Ezt csak azért jegyzem meg, mert az emberek hajlamosak mindent az F1 nagy vívmányának tartani, pedig a „királykategória” tíz újításából nyolc a tengerentúlra vezethető vissza.

io.jpg

Szóval, itt jön a hét kérdése, mégpedig hogy mi a franc szükség volt erre? Kicsit olyan ez, mintha egy kisgyereknek előzőleg megígérnék, hogy elviszik a cirkuszba, aztán közlik vele, hogy á, mégse, de semmi gáz, mennek a falunapi búcsúba és ott kap egy kis vattacukrot is. Magyarán az elmaradt kínai versenyt követő hercehurcát, melynek –mint már mindenki tudja – az lett a vége, hogy tizenhat helyett tizenöt állomásból áll az idei IndyCar szezon, azzal próbálnák kompenzálni, hogy  megemelik száz mérfölddel a fontanai szezonzárót és …. jippijééé….dobpergés…. visszahozzák a push to passt.

Amire ismétlem, az égvilágon semmi szükség nem volt. A Forma 1 más tészta, ott a konstans unalomba fulladó vasárnap délutáni vonatozást akarták feldobni a KERS-szel és a másik remek ötletükkel, a DRS-el, azonban az IndyCar-ban jelenleg ott tartunk, hogy a legkevesebb probléma a versenyek minőségével van. Előzések, vérre menő pozíció harcok és olyan csaták, amelyek az F1-ben szökőévenként egyszer  történnek itt mindennaposak, a versenyzők nem félnek rálépni a gázra és manőverek teljes fegyvertárát felhasználva küzdeni a jobb pozícióért. Ennek tükrében marhára de semmi értelme nincs ennek. Plusz költség a csapatoknak. Maximum. Mert ettől, hogy itt a p2p megint, John Floridában azt fogja mondani „Hé, asszony, hallottad, megint lesz push to pass az IndyCarban. Meg is veszem a jegyem a következő versenyre.” Aligha. Ettől még nem fogja több ember nézni a szériát.

Kíváncsian várom a következő csodálatos ötletüket, mint pl. állórajt mindenhol, Indy 500 Indianapolis főutcáján, sőt, ilyen erővel nyugodtan lehetne DRS zóna, akkor még az előzésekkel sem kellene vesződni, beér a delikvens a zónába, megnyomja a gombot és voilá! Ennyi.

Nem jó irányba haladunk emberek. Baromira nem jó irányba.

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });