Ex-Champ Car versenyzők. Mi lett velük? part 2
2012. július 17. írta: USAracing

Ex-Champ Car versenyzők. Mi lett velük? part 2

Ahogy előző posztomban ígertem, következzék további három volt Champ Car versenyző, akik ilyen-olyan oknál fogva nem jutottak szóhoz –vagy csak nagyon kevéshez - a mostani IndyCar mezőnyében.

0_11.JPG

Dan Clarke: A brit versenyző az ezen a szinten már szokványosnak mondható gokartos sikerekkel kezdte karrierjét, majd formula autókra váltott. 2004-ben megnyerte a rangos Formula Ford Fesztivált, 2005-ben pedig a brit Formula 3-ba szerződött a Räikkönen Robertson Racinghez, ahol a vezetéknevéről Forma-1-ből ismert Bruno Senna csapattársa volt. Az erős mezőnyben –többek között itt bontogatta szárnyait Mike Conway és Charlie Kimball is – megszerezte csapata első győzelmét, s további hat dobogós helyezéssel az összetett ötödik helyén zárta a szezont (összehasonlításképpen csapattársa a tizedik lett). Érdekesség, hogy 'Speedy' Clarke az év során mindössze egy alkalommal végzett top 10-en kívül. Nem csoda, hogy a CTE-HVM Racing bizalmat szavazott neki és néhány meggyőző tesztet követően a teljes 2006-os szezonra leszerződtette az akkor 23 éves pilótát. Dan a 12 helyen zárta az évet, legjobb eredménye egy harmadik hely volt Denverben és szerzett egy pole-t Road Americán. 2007-ben a Team Minardi USA szerződtette le, legjobb eredménye egy második hely volt.

Miután a 2008-ban szerződés nélkül maradt, az A1GP-ben képviselte Nagy-Britanniát. 2010-ben bemutatkozott az Indy Lights-ban a Walker Racing-nél. Az idény során két második helyet szerzett és összesítésben a hetedik lett. 2011-ben rajthoz állt a NASCAR Nationwide Series-ben Watkins Glenben, ahol műszaki hiba hátráltatta és csak a 38. helyet szerezte meg. 2012-ben az Intercontinental Trophy Cup Racing Series nyomja a gázt egy Porsche Cayman volánja mögött. Továbbra sem tett le az IndyCarról.

0_12.JPG

Jan Heylen: Az idén 32 esztendős belga versenyző a 2006-2007-es szezonokban volt a Champ Car mezőnyének tagja. A Dale Coyne Racing színeiben debütált, első szezonjában a legjobb eredménye  egy ötödik hely volt Clevelandben. Szponzorációs problémák miatt úgy tűnt, hogy a következő évre ülés nélkül marad, azonban idényközben leszerződtette a Conquest Racing, azonban teljesítményével nem nyűgözte le munkaadóit, ráadásul pénzügyi nehézségei is támadtak, ami még inkább megnehezítette versenyzői karrierjének alakulását. Assenben azért összehozott egy második helyet, ez viszont már nem volt elég arra, hogy a komoly anyagi problémákkal küszködő csapat további bizalmat szavazzon neki, így a szezon utolsó két futamán már Nelson Philippe vezette az autót. Ezt követően Heylen sok más kollégájához hasonlóan a sportautózás felé vette az irányt, indult a Grand-Am-ben és részt vett a 2008-as Daytonai 24 óráson is. 2010-ben lehetőséget kapott, hogy visszatérjen az amerikai open-wheel világába, miután 2010-ben leszerződött a Team E csapattal az Indy Lightsba. A szezonnyitó St. Petersburgi versenyen a második helyen ért célba, a csapat azonban ezt követően befejezte szerepléség a sorozatban, így Jan is elveszítette az ülését. Az év folyamán ennek ellenére sem unatkozott, hiszen vezetett a FIA GT3 bajnokságban, teszt- és fejlesztésekért felelős pilóta volt a Volkswagennél valamint vezetéstechnikai tanácsadóként és oktatóként is aktív szerepet vállalt a cég meglehetősen fiatal, 2008-ban útjára indult saját bajnokságában, a Jetta TDI Cup-ban. 2011-ben elindult a 24 órás spai és daytonai versenyeken, valamint megnyerte a Redbull Kart Fight all-star  gokartversenyt Orlandóban. A 2012-es szezonban a Rolex Series különböző kategóriáiban lehet vele találkozni.

0_13.JPG

Robert Doornbos: A teniszezőből lett autóversenyző 11 Forma-1-es nagydíjjal és több év tesztpilótáskodással a háta mögött érkezett meg 2007-ben Champ Carba, ahol ide áttelepült korábbi F1-es munkaadója, a Team Minardi USA szerződtette le. Remekül indult a szezonja, hiszen rögtön az első versenyen, Long Beachen a második helyen ért célba, majd az idény hatodik futamán Mont-Trémblant-on már a dobogó tetejéről locsolhatta a pezsgőt, mely bravúrt nem sokkal később San Joséban meg is ismételte, és az év végén az összetett harmadik helyen végzett. A CCWS és az IRL egyesülését azonban ő is megsínylette, ezért a 2008-as szezonban a Superleague Formulában volt kénytelen versenyezni, ahol azért nem lehetett annyira rossz neki, hiszen akárcsak a Champ Carban, itt is szerzett két győzelmet és ugyancsak bronzérmes pozícióban zárta az évet.

2009-ben aztán jött az örömhír, Bobby D-t leszerződtette a Newman/Haas/Lanigan Racing , akikkel azonban tizenkét futamot követően szerződést bontott és átnyergelt a HVM Racinghez. Eredetileg a 2010-es szezont is velük kezdte volna, azonban közbeszólt a pénz, így a holland pilóta hirtelenjében ismét a Superleague Formulában találta magát. Sajnos ezt követően sem alakultak túl jól a dolgai. Idén tavasszal jött a hír, hogy Doornbos egyik korábbi támogatója, bizonyos Harry Muermans hozzávetőlegesen 11 millió eurót követel egykori patronáltjától, mivel úgy véli, hogy a 2005-2008 között általa nyújott pénzügyi segítség nem szponzori felajánlás volt, hanem valójában kölcsön.

Viszont legalább a magánélete jól alakult:  ez év májusában ugyanis alig egy év együttjárás után feleségül vette Chantal Bles stylist-ot.

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });