10 bizarr dolog, amit garantáltan nem tudtál a NASCAR-ról
2018. október 25. írta: Raceday Addams

10 bizarr dolog, amit garantáltan nem tudtál a NASCAR-ról

Ki volt az sztárpilóta, aki maga ismerte el, hogy a szervezet direkt manipulálja a futamokat a nézettség érdekében?

Melyik versenyző állt elő a legdurvább, mozifilmbe illő konteóval?

És miként lehet elesni egy zsíros szponzorációs szerződéstől a lehető legbanálisabb módon?

Következzék tíz elképesztően abszurd tény a NASCAR világából, amelyek hallatán kikerekedik a szemed.
lgc_1.JPG

1. A legnagyobb hiátus rekordját két Cup-verseny között a néhai Jimmy Ingram tudhatja magáénak. A floridai pilóta második és harmadik -egyben utolsó - főkategóriás bevetése, az 1952-es darlingtoni Southern 500 és az 1980-as doveri Mason-Dixon 500 között hajszálpontosan 27 év 8 hónap és 17 nap telt el.

2. A süteménygyártásban utazó Little Debbie a kilencvenes és a kétezres években több NASCAR Cup csapatot is szponzorált. A cég tulajdonosai rendkívül hűek voltak a zsidó valláshoz, amely többek között kimondja, hogy a szombat, vagyis a sabbat a nyugalom napja, tehát ekkor nem csak dolgozni, de bármilyen erőfeszítést kívánó tevékenységet sem szabad végezni. Emiatt a Little Debbie logói soha nem voltak láthatóak az általuk támogatott autókon a versenyhétvégék szombati napján.

3. A NASCAR szabálykönyvében semmilyen regula sem szabja meg, hogy kiálláskor az autóknak milyen irányban kell beállnia a csapat pitjébe. Ebből adódóan tökéletesen legálisnak számítana, ha egy versenygép tolatva érkezne meg a szervizelésre, az egyetlen kitétel, hogy mind a négy kerekével a felfestett vonalon belül kell tartózkodnia.

4. Az észak-karolinai Hickory Speedway egy temető mellett terül el. Ennek révén a pálya illetékesei és a versenyek szervezői szorosan együttműködnek a helyi temetkezési vállalatokkal annak érdekében, hogy elkerüljék az időpontütközést egy szertartással. Az erőfeszítések ellenére azonban többször is előfordult, hogy mégis meg kellett szakítani a körözést valakinek utolsó útja miatt.

"Hickoryn versenyezni mindig kihívás volt" - nyilatkozta 2011-ben az ESPN-nek Ned Jarrett. "Ha egy szertartás elkezdődött, akkor azonnal belengették a piros zászlót, hogy ne zavarjuk a temetést a pályáról áthallatszó zajokkal. Általában egy ilyen szünet 30-45 percig tartott. A rajongók eleinte nem tudták, hogy mi folyik éppen, miért állt le a futam, de idővel ez a Hickory Speedway egyik jellegzetességévé vált."

funeral.jpg

A temető kápolnája, háttérben a versenypályával

 

5. A valaha volt legalacsonyabb helyszíni nézettségű NASCAR-versenyt 1958-ban, a Newberry Speedwayen rendezték alig kilencszáz szurkoló előtt. A fiaskó nagyban közrejátszott abban, hogy a Fireball Roberts által nyert viadal az első és egyben az utolsó is lett a dél-karolinai félmérföldes oválon.

6. Rengeteg összeesküvés-elmélet kering annak kapcsán, hogy a NASCAR az izgalmak fenntartása érdekében olykor szándékosan belenyúl a versenyek menetébe. Ennek egyik legékesebb példái az unalomba fulladó vonatozások alkalmával nem létező törmelékekre hivatkozva életbe léptetett, úgynevezett fantom sárga zászlós szakaszok.

Bár az ilyen és ehhez hasonló mesterséges beavatkozások állandó szóbeszéd részét képezik a rajongók között, az viszont mégis kuriózumnak tekinthető, ha konkrétan egy sztárversenyző szájából hangzik el.

A DIRECTV Audience Networkjén futó Undeniable with Joe Buck című műsorban pontosan egy ilyennek lehettek a nézők szem- és fültanúi. A 2017. december 18-án sugárzott epizód sztárvendége a négyszeres Cup-bajnok Jeff Gordon volt, aki elárulta, hogy a NASCAR-ből érkező, a sportág érdekeire hivatkozó felsőbb utasításra csapata, a Hendrick Motorsports minden esetben felszólította arra, hogy ha vezető pozícióban halad, akkor az előnyét semmilyen körülmények között se nyújtsa 4 másodpercnél nagyobbra.

jg_1.jpg

Gordon pályafutása utolsó győzelmét ünnepli (2015/Martinsville)

 

7. Olykor előfordulnak azonban még a pilóták részéről is igencsak érdekes kinyilatkoztatások, amelyek hallatán még a legeltökéltebb konteósnak is a homloka közepére szalad mindkét szemöldöke.

A nyolcvanas évek végén például Morgan Shepherd nem kevesebbet állított, mint, hogy néhány csapat olyan szerkentyűt rejtett el az autó hátulján, amelyekből képesek olajat fröcskölni a mögötte haladó ellenfél szélvédőjére.

Ha ez nem lett volna elég, Shepherd arról is meg volt győződve, hogy egyes gépek hamis füstöt is tudnak generálni annak érdekében, hogy motorprobléma látszatát keltsék, összezavarva ezzel a mezőny többi tagját.

8. Jeff Gordon nagybátyja, Pat Houston a hetvenes években Elvis Presley háttérzenekarának vezető trombitása volt.

9. A NASCAR nemzeti harmadosztályának, a Truck Seriesnek 2018-as, martinsville-i Alpha Energy Solutions 250-án a Beaver Motorsports által használt karosszéria 2000-es évjáratú volt. Ez azt jelentette, hogy az autó egy évvel idősebb volt, mint az azt vezető pilóta, Dawson Cram.

10. 2016 áprilisában, a SiriusXM NASCAR Radióban futó műsorában Kenny Wallace és Brad Gillie említést tett egy esetről, amelyben egy meg nem versenyző azért esett el egy potenciális szponzorszerződéstől a UPS-szel, mivel a szükséges dokumentumokat a cégnek a konkurens FedEx-szel küldte vissza.

  

 

További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:

 

képek: NASCAR, ESPN

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });