USAracing

Az Amerikai Motorsport Magazin

Hatalmas balesetet szenvedett Fernando Alonso Indianapolisban

A spanyol versenyző prezentálta a 103. Indy 500 programsorozatának legelső bukását.

 awr_1.png

A legendás futamra immár önálló alakulatként visszatérő McLaren Racing indianapolisi projektje eddig finoman szólva sem a terveik szerint alakul.

A gárda munkáját már az április végén rendezett, eső áztatta kollektív teszten is műszaki hiba hátráltatta, a negatív sorozat pedig a verseny első hivatalos edzésnapján is folytatódott.

Május 14-én, kedden elektronikai gondok miatt Fernando Alonso csak ötven kört tudott megtenni, a történtek pedig olyan frusztrálttá tették, hogy még a sajtónak sem volt hajlandó után nyilatkozni.

A McLaren később elismerte, hogy fogalmunk sincs hol gyökerezik a probléma, így nem maradt más választásuk, mint, hogy az éjszaka folyamán az összes létező vezetéket kicseréljék.

A szerdai napon azonban újabb, mondhatni minden addiginál nagyobb csapás érte őket, miután Alonso a 46. körében hatalmas erővel a falnak vágta a 66-os számú Dallara-Chevyt.

A spanyol a pálya hármas kanyarjából kijövet, erős alulkormányzottsággal küzdve vesztette el uralmát az autója felett és a külső falnak ütközött. A felszabaduló erőhatások következtében a gép gellert kapva a belső falhoz sodródott, majd onnan visszapattant ismét a külsőre.

A brutális balesetet Alonso sértetlenül megúszta, az autó azonban ezt már nem mondhatta el magáról.

"Alulkormányzott volt az autó és hiába emeltem fel a lábam a gázról a kanyar bejáratánál már nem volt elég, a fal túl közel jött, túl gyorsan. A szerencse, hogy ez ma történt"- nyilatkozta a 37 éves pilóta, aki magára vállalta az incidenst. "Hibáztam, alábecsültem a tapadást a 3-as kanyarban. Elnézést kérek a csapattól, nagyon sokat dolgoztunk az autón és most csúnyán összetört. Megtanultam a leckét."

Arról egyelőre nincs hír, hogy a McLaren képes lesz-e ismét pályaképes állapotba hozni az autót. Ennél is fájóbb pont azonban, hogy újabb, értékes pályán töltött időtől esett el a csapat.

Az eddigi három indianapolisi napjukon - a három héttel ezelőtti kollektív teszten, majd a jelenlegi két edzésen - egyszer sem tudták befejezni a programjukat, noha ez egy ennyire új csapat számára kritikus fontosságú lenne.

Az összetört Dallara-Chevy egyébként a csapat első számú versenygépe, amelyet a wokingi főhadiszálláson raktak össze.

A tartalékautót - amivel Alonso áprilisban, a Texas Motor Speedwayen tesztelt - már a gárdával technikai partnerségben álló Carlin műhelyében rakták össze a McLaren emberei.

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar

A bejegyzés trackback címe:

https://usaracing.blog.hu/api/trackback/id/tr8614828914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás



Napi hírek, érdekességek és történelmi sztorik a tengerentúli technikai sportok világából.

Ide firkants, ha valami kérdésed, kérésed, problémád, óhajod-sóhajod van

e-mail: racedayaddams@usaracing.hu

Facebook

Sztorik

Ajánló

ic_hungary.png

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });