USAracing

Az Amerikai Motorsport Magazin

Hogyan dől el a 103. Indianapolis 500 rajtsorrendje?

Ezen a hétvégén már az Indy 500 kvalifikációjáé a főszerep, ennek örömére rágjuk át magunkat az eseményre vonatkozó, legfontosabb szabályokon.

11111_1.jpg

Az Indianapolis 500 számos tekintetben unikumnak számít a motorsport világában. Ebbe bele tartozik a speciális, több lépcsős kvalifikációs szisztémája is, amelynek menetét az alábbiakban foglalom össze.

Az időmérő első felvonása május 18-án, szombaton, magyar idő szerint - ha az időjárás is így akarja - 17:00-tól veszi kezdetét.

Első körben a mezőny tagjai az előzetesen rendezett sorsolás eredményének sorrendjében tehetnek meg zsinórban négy kört, amelyek átlagsebessége lesz tekinthető értékelhető kvalifikációs kísérletnek.

A program során minden autónak minimum egyszer pályára kell gördülnie, de aki úgy érzi, újra próbálkozhat eredménye javításának érdekében. 

Ezen a napon a tradicionálisan harminchárom fős mezőny első tíz sora a tét, vagyis a legjobb harminc versenyző már a futam mezőnyének biztos tagjának mondhatja magát.

Ebből az első kilenc helyezettre másnap, magyar idő szerint 19:15-től egy újabb kvalifikációs etap vár, aminek során végleg eldől az első három sor felállása, beleértve a pole-pozíciót is.

A Fast 9 szegmensnek ráadásul pontok szempontjából is tétje van: a leggyorsabb kilenc egységet kap a neve mellé, a második nyolcat és így tovább lefelé.

A 10-30. pozíciókban zártak már nem hajtanak pályára többé a kvalin, mivel ezek a starthelyek szombaton végérvényesen eldőlnek.

A legnagyobb tétje azonban a vasárnap, magyar időszámítás szerint 18:15-kor kezdődő szakasznak lesz.

Mivel az idei Indy 500-ra összesen harminchat autó/versenyző kombináció adta be nevezését, ezért a szombaton a tabella utolsó hat, azaz 31-36. helyein zártaknak ismét meg kell tenniük egy-egy négykörös kísérletet. Ezek az autók már csak az utolsó sorért szállhatnak harcba, a leglassabb három gép pedig búcsúzik az Indy 500-on való részvételtől.

A hivatalos nevén „Last Row Shootout” szegmensben - akárcsak a pole-ért zajló Fast 9-ban - már csak egyetlen kísérletet tehetnek a mezőnybe jutásért küzdők.

A szabályok értelmében, szükség esetén a kvalifikáció után is lehetőség van személyi cserére, mivel az Indianapolis 500-ra nem a versenyzők, hanem az autók neveznek.

Ha azonban egy csapat valamilyen oknál fogva úgy dönt, hogy a már a mezőnybe jutott autót egy másik pilótával kívánják indítani a futamon, akkor az előzetesen megszerzett startpozíciót elveszíti és csak a rajtrács végéről indulhat.

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar

A bejegyzés trackback címe:

https://usaracing.blog.hu/api/trackback/id/tr2014830950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás



Napi hírek, érdekességek és történelmi sztorik a tengerentúli technikai sportok világából.

Ide firkants, ha valami kérdésed, kérésed, problémád, óhajod-sóhajod van

e-mail: racedayaddams@usaracing.hu

Facebook

Sztorik

Ajánló

ic_hungary.png

-
-------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------ // Deactivating distracting Text Selection: // $.fn.extend({ disableSelection : function() { this.each(function() { this.onselectstart = function() { return false; }; this.unselectable = "on"; $(this).css('-moz-user-select', 'none'); $(this).css('-webkit-user-select', 'none'); }); } }); $(function() { $(this).disableSelection(); });