USAracing

Az Amerikai Motorsport Magazin

Kyle Busch: A leghülyébb, kib*szott kérdésekre kell válaszolnom újra és újra

Rowdy szerint szánalmas, hogy olyan versenyzők is lehetőséget kapnak a NASCAR királykategóriájában, akik már az alacsonyabb szériákban sem tudtak felmutatni komolyabb eredményeket.

mm_1.png

 

Múlt vasárnap, a Las Vegas Motor Speedwayen elrajtolt a Monster Energy NASCAR Cup 2019-es rájátszása.

Az idény utolsó tíz versenyét magában foglaló, összesen négy szakaszból álló hajrában már csak tizenhat pilóta rendelkezik eséllyel az idei szezon bajnoki címére.

Az LVMS-en lebonyolított South Point 400 győzelmét ezen elit társaság egyik tagja, Martin Truex Jr. kaparintotta meg, aki a szabályok értelmében máris kvalifikálta magát a rájátszás második szegmensébe.

A legnagyobb beszédtémát a leintés után azonban nem a Joe Gibbs Racing pilótájának sikere szolgáltatta, hanem csapattársa, Kyle Busch kirohanása.

A 2015-ös Cup-bajnok rögtön a verseny elején koccolta a falat, aminek köszönhetően két környi hátrányba került. A későbbiekben sikerült neki felzárkóznia, olyannyira, hogy a vége felé már a legjobb öt között autózott. A jó eredmény iránti reményei azonban szertefoszlottak, amikor összeakadt a lekörözött Garrett Smithley-vel, így a leintéskor be kellett érnie a tizenkilencedik hellyel.

A kockás zászlót követően a Rowdy becenévre hallgató pilóta nem látott a dühtől.

„Azt mondták nekem, hogy [Smithley] a pálya felső részére fog húzódni, de hirtelen bevágott a középső ívre. Azt hittem, hogy fent lesz, tönkretette a napunkat. Negyedikek lehettünk volna, de ehelyett csak a tizenkilencedikként zártunk. A [Cup] a motorsport egyik legmagasabb szintjét képezi, mégis vannak itt olyan srácok, akik egy árva late model futamot sem nyertek eddig. Szánalmas. Ezek azt sem tudják, hogy merre kell menniük a pályán.”

 

>>>>> Huszonegy feledhetetlen idézet Tony Stewarttól

 

Busch indulatai a verseny utáni sajtótájékoztatón sem csitultak. A 34 éves pilóta minimalista, már-már Tony Stewart fénykorát idéző stílusban prezentált interjújának kivonatát a veterán NASCAR-riporter, Jeff Gluck tette közzé Twitterén.

 

 

Kérdés: Hogyan történt [az incidens] az 53-as autóval?
Busch: 52-es, csak, hogy tisztázzuk. Nem tudom.

K: Milyen hatással volt az autódra?
B: Kinyírta.

K: Örültél annak, hogy vissza tudtál térni a versenybe a futam elején szerzett kár után?
B: Nem.

K: Mi volt a helyzet a hőséggel? Befolyásolt valamit?
B: Nagyszerű volt.

K: Van bármi hozzáfűzni valód a következő, richmondi futamhoz, amit tavaly megnyertél?
B: Nincs. Ott nem lehet előzni.

K: Összességében véve meg vagy elégedve az esélyeiddel?
B: Nem érdekel.

K: Segítettek a bónuszpontok?
B: Csak azért vagyok most itt, hogy ne büntessenek meg.

K: Úgy tűnt, el tudtál volna csípni egy top 10-es helyet…
B: A leghülyébb, kib*szott kérdésekre kell válaszolnom állandóan. [ezután felállt és elhagyta a termet]

Smithley a futamot a 35. helyen zárta, 12 kör hátrányban.

„[Busch] soha nem volt olyan helyzetben, mint mi, tehát fogalma sincs arról, hogy mi zajlik egy kiscsapatnál” - reagált a Rick Ware Racingnek vezető, 27 éves pilóta. „Én így látom.”

A teljes munkaidőben a nemzeti másodosztályt képező Xfinity Seriesben szereplő Smithleyt kollégája, a szintén a mezőny egyik alacsony költségvetésű gárdájának vezető Joey Gase is megvédte.

„Ha bármikor is autót akar cserélni, én boldogan benne vagyok” - nyilatkozta az MBM Motorsports Toyotáját terelgető Gase, aki a 38. lett, 18 kör hátrányban.

Busch erre már a közösségi médiában válaszolt:

„A topcsapatok a toppilótákat szerződtetik. Próbáljatok nyerni, sokat és akkor jobb esélyetek lesz arra, hogy szerdődtetnek titeket.”

A NASCAR Cup rájátszásának következő fordulóját szeptember 21-én, a Richmond Racewayen rendezik.

 

  

  

 

 kép: NASCAR

 

Leírás

Naprakész hírek, információk, érdekességek és történelmi sztorik a tengerentúli versenypályákról.
Ha kérésed, kérdésed, bármilyen óhajod, sóhajod van, akkor dobj egy e-mailt ide: info@usaracing.hu ,
vagy
Keress messengeren!

Facebook

Sztorik

Ajánló

ic_hungary.png