Ha minden a jelenlegi tervek szerint alakul, akkor jövő márciusban már a pályán fognak körözni az NTT IndyCar Series hibrid erőforrásai.
A széria hasonló tesztprogramot képzelt el, mint amit a 2015-2017 között használt, gyártói aero kitek idején alkalmaztak. A Chevrolet és a Honda akkor két tapasztalt versenyző – Oriol Servia és Juan Pablo Montoya – segítségével dolgozott a szériában jelenlévő, valamennyi pályatípuson, méghozzá egyszerre.
“Az új motorok tesztje a következő év első negyedévében kezdődhet meg” – erősítette meg a Motorsportnak az IndyCar elnöke, Jay Frye.
“Halasztanunk kellett párszor, most viszont elégedettek vagyunk azzal, ahol tartunk.”
Optimális esetben az IndyCar autói 2023-ban már a jelenlegi 2.2-ről 2.4 literesre növelt ikerturbós V6 motorokkal és a hibrid rendszerrel feszülhetnek egymásnak.
A mostani erőforrásokkal kb. 700 lóerőt tudnak produkálni az épített és utcai pályákon, amit a push-to-pass által további 50-nel tudnak megfejelni.
Az új generációs motorral viszont már az a cél, hogy 2025-re elérjék a 800 lóerős alapot, ehhez pedig még további 100 adódna a KERS jóvoltából. [...]
A cikk folytatása az alábbi linkre kattintva olvasható: