Kimi Räikkönen 2009 végén szabadságolta magát a Forma-1-ben, miután a Ferrari érvényes szerződése ellenére úgy döntött, nem tart igényt tovább a szolgálataira.
A finn szupersztár viszont az elkövetkezendő két évben sem tétlenkedett és lelkesen vetette bele magát a rallyzás örömeibe.
Saját bevallása szerint azonban 2011 elején már egyre jobban kezdte hiányolni a pályaversenyzést, így fogta magát és átruccant egy számára addig teljesen ismeretlen terepre, a NASCAR-ba.
Räikkönen április 2-án megállapoott a Kyle Busch Motorsports-cal, aminek értelmében másfél hónappal később megejthette debütálását a nemzeti harmadosztályt képező Truck Seriesben.
A Charlotte Motor Speedwayen rendezett North Carolina Education Lottery 200 – amely élete első oválos bevetésének is bizonyult – kvalifikációján a 37 fős mezőny 31. rajthelyét szerezte meg, magát a versenyt pedig a 15.-ként zárta.
Nyolc nappal később, május 28-án már a másodosztályú Nationwide Seriesben (ma: Xfinity Series) hajtott pályára a Joe Nemechek tulajdonában lévő NEMCO Motorsports, valamint a KBM által közösen nevezett, 87-es számú Toyotájával.
Räikkönen a 22. pozícióból startolva végül a 27.-ként, négy kör hátrányban végzett. A futam meglehetősen eseménydúsan zajlott számára, miután több, be nem tervezett kiállást is be kellett iktatnia többek között törmelék okozta sérülés miatt, továbbá büntetést is kiróttak rá a pitben megszabott sebességhatár túllépése okán.
A legnagyobb figyelmet azonban nem a pályán mutatott teljesítménye, hanem a csapatrádión keresztül elejtett panaszáradata miatt kapta, amelyek ma már a “Kimi-aranyköpések’ listájának örökzöldjét képezik.
Ekkoriban Räikkönen komolyan fontolgatta, hogy a NASCAR legmagasabb kategóriáját képező Cupban is tesz egy próbát.
A CIKK FOLYTATÁSA AZ ALÁBBI LINKEN OLVASHATÓ:
>>>>>A tesztbaleset, ami pontot tett Kimi Räikkönen NASCAR Cup-debütálására